Nieuws

Buro Bothof zoekt administratief medewerker
(per 1 juni 2021 – 0,4 fte)

Wie zijn wij

Buro Bothof is een administratiekantoor in Groningen gespecialiseerd in

ondernemers in de kunst- en culturele sector alsmede het administratief

begeleiden van evenementen, festivals & theatergroepen. We werken

flexibel en schuiven graag bij de werk- en of keukentafels van onze klanten

aan. Andersom zijn klanten ook welkom om aan te schuiven achter een

bureau bij ons in de Finse School.

Het doel van Buro Bothof is om gezamenlijk met de klant meer grip op de

administratie te krijgen en we helpen graag om de fiscale gevolgen van de

persoonlijke situatie te overzien.  Met onze kennis en ervaring treden we

graag in overleg met de klant en stimuleren we zelfwerkzaamheid daar

waar mogelijk en wenselijk.

Taken & verantwoordelijkheden

Met een klein team ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van de

administraties, opstellen van de jaarrekeningen, btw-aangiften en aangiften

inkomstenbelasting.

Wie zoeken we? 

  • Je beschikt over cijfermatig inzicht en werken met Excel gaat je goed af
  • Je bent integer en communiceert op een prettige manier met onze diverse klanten
  • Je vind het leuk mensen te helpen bij financiële puzzels en vraagstukken
  • Je hebt affiniteit met de kunst & cultuur
  • Je hebt een zelfstandige werkmentaliteit
  • Administratieve ervaring is een pré

Wat bieden we jou?

Buro Bothof biedt een verantwoordelijke en afwisselende functie waar veel

ruimte is voor eigen initiatief. De werksfeer is informeel, zowel tussen het

team als de klanten.  We bieden een arbeidsovereenkomst voor de duur van

minimaal één jaar en de salariëring gaat op basis van ervaring.


Interesse?

Mail je motivatiebrief voorzien van CV uiterlijk donderdag 20 mei 2021

naar Ilse Bekkema, op e-mailadres: ilse@burobothof.nl. Heb je vragen? Stel

ze gerust via hetzelfde e-mailadres.

Nieuwe prijzen per 1 april 2021 – geen grap 😉

(maart 2021)

Per 1 april verhoogt Buro Bothof de prijzen & uurtarieven:

  • Het reguliere tarief wordt € 65,- per uur excl. 21% btw
  • Tarief advies & onderwijs wordt € 75,- per uur excl. 21% btw
  • Tarief aangifte Inkomstenbelasting wordt € 80,- excl. 21% btw
  • Tarief partneraangifte Inkomstenbelasting wordt € 95,- excl. 21% btw

Specifiek onderwijs aan een erkende onderwijsinstelling kan mogelijk vrijgesteld zijn van btw.

Afstuderen bij Buro Bothof

(februari 2020)

Deze maand is Lars Bekkema bij Buro Bothof begonnen aan zijn afstudeer-

stage voor de HBO opleiding Bedrijfskunde. Buro Bothof geeft Lars hiervoor

een kijkje in keuken. De vele soorten klanten maken dat Lars een grote

diversiteit aan administraties zal zien met de bijbehorende fiscaliteiten.

Wij wensen hem een leerzame tijd!

Start van Ali Nijdam – Jager

(januari 2019)

Sinds 1 januari 2019 is Ali gestart bij Buro Bothof. Zij gaat zich richten op de

aangiften inkomstenbelasting van de zelfstandige gastouders. Ali is jarenlang

zelf zelfstandig gastouder geweest en heeft de nodige administratie ervaring.

Met het starten van de opleiding tot belasting-assistent verwachten we dat

Ali komend jaar de werkdruk van Saskia wat gaat verlichten.


Buro Bothof wenst je een gelukkig, gezond & ondernemend 2019!

(december 2018)

Lage BTW-tarief gaat van 6% naar 9%

(dit geldt per 1 januari 2019)

Het nieuwe tarief heeft invloed op:

  • de administratie (excel administraties zullen moeten worden aangepast)
  • de prijzen van goederen en diensten
  • de facturatie en BTW-aangiften bij de jaarovergang van 2018 naar 2019

Welk BTW-tarief geldt wanneer?

Het moment waarop de BTW is verschuldigd, bepaalt welk BTW-tarief van toe-

passing is. Op welk moment de BTW verschuldigd is, hangt af van het stelsel

dat je toepast voor je btw-administratie. In Nederland is dit het kasstelsel of

het factuurstelsel.

Meer informatie hierover vind je via deze onderstaande link naar de website van

de Rijksoverheid:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingen-voor-ondernemers/verhoging-lage-btw-tarief

Nieuwe prijzen per 1 januari 2019

(december 2018)

Het laatste nieuws van Kleisteen

(december 2018)

  • Digitaliseren van je boekhouding

Het is mogelijk om je boekhouding compleet te digitaliseren in Kleisteen.

In dit stappenplan op de website van Kleisteen staat duidelijk omschreven

hoe je dit instelt voor jouw boekhouding.

  • Automatische bankkoppeling

Heb je een rekening bij Mijn ING Zakelijk, Triodos bank of BUNQ? Dan is het

mogelijk om een gratis automatische bankkoppeling te maken in Kleisteen.

Iedere ochtend haalt Kleisteen automatisch de bankmutaties van de voorgaande

dag binnen. Met de Rabobank en ABN-AMRO is een automatische bankkoppeling

tegen betaling mogelijk.

  • UBL-facturen

Met Kleisteen kun je gratis UBL-facturen verzenden en ontvangen. Het

versturen en ontvangen van e-facturen of UBL facturen zorgt ervoor dat

facturen die je ontvangt snel in je  boekhouding worden verwerkt. Gegevens

zoals datum, bedrag, btw en omschrijving worden meteen ingelezen zodat je dit

niet in hoeft te voeren. Lees hier meer over UBL-facturen.

Buro Bothof 15 jaar & kantoor in de stad Groningen!

(september 2018)

Na 15 jaar en vele kilometers op de teller vieren we nu dat we kantoor houden

in de Finse school in Groningen. Hier hebben we een heerlijk ruim kantoor waar

de klanten ons makkelijk kunnen opzoeken. Dit vieren we graag met onze

klanten en partners op vrijdag 28 september met een verlate openingsborrel.

Daarnaast vieren we dat Peter dit jaar 5 jaar in dienst is bij Buro Bothof.

En wensen we Ilse een goede reis voor 2 maanden in oktober en november.

Ben je altijd al nieuwsgierig geweest wie er nog meer klant is bij

Buro Bothof? Dan is dit je kans!

Concurrentie? Nee, wij geven onze kennis graag door!

(september 2018)

Dit najaar ontvangen wij Min Lan Zhuo met regelmaat bij ons op kantoor. Min Lan

heeft de ambitie om een eigen administratiekantoor op te zetten en neemt hiervoor

bij Buro Bothof een kijkje in de keuken.

Buro Bothof en de wet AVG

(mei 2018)

Als administratiekantoor zijn wij altijd al gericht op het beschermen van de privacy

gevoelige gegevens van al onze klanten. De wet AVG verandert daar voor ons

niet veel aan. Klik hier om meer te lezen over hoe Buro Bothof omgaat met de

wet AVG.

Welkom Ilse Bekkema

(juli 2017)

Per 1 juli 2017 is Ilse aan het werk gegaan voor Buro Bothof. En daar zijn we

blij mee, want werk is er genoeg. Ilse gaat een actieve rol spelen in het

klantencontact en het verwerken van administraties.

Ilse zal voornamelijk op de dinsdagen en donderdagen gaan werken.

Zelf aan de slag met je administratie bij ons op kantoor?

Dat kan nu in onze Finse school!

(mei 2017)

We beginnen met Buro Bothof onze draai te vinden op onze schitterende

mooie nieuwe locatie in de stad Groningen.

Verscholen in het opkomend groen aan de Helper-Westsingel, op een

historische plek grenzend aan het verdedigingswater van de Helper-Linie

in Helpman, genieten we van een geweldig kantoor (& huis) in de

monumentale Finse school uit 1950.

Dit fijne kantoor biedt onze klanten nu dan ook de mogelijkheid om bij

ons op kantoor zelf aan je administratie te werken.

En geniet dan met ons mee van deze schitterende Finse school!

Afscheid van Tjarda Zuidersma

(april 2017)

Met ingang van 1 mei 2017 stopt Tjarda Zuidersma met werken bij

Buro Bothof. Na ruim 3,5 jaar heeft Tjarda besloten andere werkzaamheden

te gaan verrichten.

In mei gaan we op zoek naar nieuwe versterking van ons team.

Buro Bothof is verhuisd en wenst je een goed & ondernemend 2017!

(januari 2017)

Met ingang van dit nieuwe jaar 2017 houdt Buro Bothof kantoor in de

monumentale, houten Finse school in de wijk Helpman te Groningen.

Een mooie locatie in een groene, rustige omgeving dicht bij de stad.

Hierdoor is het makkelijker om ons op kantoor op afspraak te bezoeken.

Wij zien je graag!

Met een hartelijke nieuwjaars groet, Peter, Tjarda & Saskia